Oefening 3

Deze oefening is bedoeld om je basis veiligheid te vinden.

Ga weer ontspannen zitten. Je voeten naast elkaar en iets voor je knieŽn. Richt je aandacht naar je voeten en voel de energie vanuit je voeten de aarde in stromen. Haal nu een stevige kleur omhoog naar je voeten en vul die er helemaal mee op. Laat nu die kleur via je onderbenen naar je knieŽn stromen en dan verder omhoog naar je 1e chakra, ter hoogte van je stuitje. Vul die plek helemaal op met die stevige kleur en voel welke kleur voor jou nu goed voelt. Neem helder bruin, gras groen of diep helder blauw. Dat zijn goede aarde kleuren om mee te werken.

Nu laat je de energie verder omhoog gaan naar je 2e chakra, midden in je buik en verder naar je 3e chakra, ter hoogte van je maag. Alles stroomt vol met die aarde energie. Nu ga je met je aandacht naar je kruin en stel je weer voor dat erboven je hoofd een grote ballon met gouden energie hangt die via je kruinchakra je hoofd binnen stroomt. Je hoofd stroomt vol en via je keel en je hart stroomt het ook naar je derde chakra. Hier komen dan de aarde en de kosmische en jouw eigen energie bij elkaar en mengen zich. nu heeft het jouw speciale frequentie en kan het weer gemengd door je hele lichaam stromen. Ook stroomt deze energie om je heen tot aan jouw grens, de rand van je aura. Daar zet je een duidelijk onderscheiding symbool zodat je goed in jouw energie kunt blijven.

Stel je nu voor dat je op het station bent dicht bij je in de beurt. Daar staat een ouderwets treintje en daar stap je in. Dit treintje gaat terug in de tijd. Misschien vind je het makkelijker om dan ook maar achteruit te rijden, doe dat dan maar. Je gaat terug in de tijd. Je ziet allerlei beelden uit het verleden aan je voorbij gaan. Als dat moeilijk voor je is, stel je dan allerlei situaties voor uit het verleden, dat helpt je erin te komen. Je blijft terug gaan en hij stopt pas in de eerste tien jaar van je leven. Hij stop, en wanneer je gaat lopen als dat kleine kind kom je in een situatie waar je je heel veilig voelde. Een plek waar je ook als kind naartoe ging als je verdrietig was of alleen. Waar ben je dan?. En wat doe je daar?. Hoe voel jij je daar?. Het kan best zijn dat het geen fijne plek is maar je voelt je daar in ieder geval wel veilig. Laat dit even tot je doordringen wat het is waardoor jij je daar veilig voelt. Is het de rust, of is het dat niemand bij je kan komen? , Wat is het?.

Nu neem je dat gevoel mee terug naar het tijdstreintje en stapt er weer in. Je gaat weer naar deze tijd terug en voelt je weer op je stoel zitten waar je begon met de oefening. Nu zoek je een situatie op van de laatste tijd waar jij je ook heel veilig voelde terwijl je ook daar alleen bent. En kijk naar de overeenkomsten. Als kind koos je die plek misschien omdat jij je rot voelde of in de steek gelaten en nu zoek je die zelfde plek op en ik hoop dat je nu deze plek bewust kiest om even tot jezelf te komen.

Terug