Oefening 1

Wat zijn je voornemens voor het komende jaar ?. Neem er n en dan ook nog de leukste. Dus b.v., je wilt van het roken af, je wilt meer beweging nemen, en je wilt ook nog een leuke cursus volgen. Ok, dus de leukste en denk daar even alleen aan en laat die andere even wachten. Je kunt namelijk niet alles tegelijk. Wanneer je weet en ziet dat de 1e is gelukt, kun je jouw volgende voornemen kiezen. Zo kun je alle voornemens waarmaken. Niet allemaal tegelijk, dat wordt beslist een teleurstelling en laat je het in 2002 wel om voornemens te verzinnen, er komt toch niets van terecht. Neem HET voornemen in je gedachten.

Doe eerst de basis oefening, de grondingoefening die je eigenlijk altijd doet voor iedere verdere oefening. Wanneer je zo lekker ontspannen bent, ga je in het kamertje in je hoofd creren en kijkt of alles is zoals het voor jouw fijn en veilig, enz vindt. In dat kamertje staat een projectiescherm met in grote letters jouw favoriete voornemen. En alles wat daarbij hoort. Stel je hebt gekozen voor niet meer roken. Je zet dan niet op het scherm.. niet roken.. maar ROOKVRIJ ,geen ontkenningen dus maar het resultaat. Daaromheen zie een lege tafel, met b.v. jouw aller fijnste boek, bloemen en/of een paar mooie voorwerpen, alles schoon en lekker ruikend, dat soort dingen. Zoek naar de dingen die jij ziet als de bevestiging van een huis waar niet word gerookt en zoals jij het het allerliefste zou willen hebben.

Nu ga je er een alternatief bij zetten, b.v. een stapel nieuwe boeken die je gekocht hebt van het geld wat nu over is. Of die leuke cursus die je altijd al graag hebt willen doen of iedere week een sauna bezoek. Bedenk en voel wat voor jouw erg fijn is, het allerfijnste wat je kan bedenken om als vervanging te kiezen, te hebben of te doen. Zet dat alles om en rond het resultaat van ROOKVRIJ, neem het alles goed in je op en voel of dit het is wat je echt wilt en anders verander je net zolang tot het helemaal te gek voelt.

Dit beeld stop je op drie plaatsen. Ten 1e laat je het in dat kamertje in je hoofd, zodat je iedere keer wanneer je aan je voornemen denk, je dat scherm ziet er dat weer even in je op kan nemen. Ten 2e stop je het in je maag, je 3e chakra, je neemt het zo op in je wilskracht, in je eigenwaarde, en neem je voor, dit s'avonds, wanneer je bijna slaapt even daar te voelen. Dat kan in het begin een rot gevoel zijn, maar dat is de weerstand die je voelt, dat gaat iedere keer beter. Tenslotte doe je dat hele beeld ook in een wolk en die stuur je het raam uit het universum in. Zie die wolk tussen de sterren verdwijnen naar een plaats of een planeet waar grote krachten zijn. Je weet nu waar je ze hebt opgeslagen en je kunt ze zo oproepen. Dat doe je dan ook, iedere dag, 3 weken lang, geen dag overslaan. Zo programmeer je het in je systeem. Oefening 1 voor 2001. Wat zijn je voornemens voor het komende jaar ?. Neem er n en dan ook nog de leukste. Dus b.v., je wilt van het roken af, je wilt meer beweging nemen, en je wilt ook nog een leuke cursus volgen. Ok, dus de leukste en denk daar even alleen aan en laat die andere even wachten. Je kunt namelijk niet alles tegelijk. Wanneer je weet en ziet dat de 1e is gelukt, kun je jouw volgende voornemen kiezen. Zo kun je alle voornemens waarmaken. Niet allemaal tegelijk, dat wordt beslist een teleurstelling en laat je het in 2002 wel om voornemens te verzinnen, er komt toch niets van terecht. Neem HET voornemen in je gedachten.

Doe eerst de basis oefening, de grondingoefening die je eigenlijk altijd doet voor iedere verdere oefening. Wanneer je zo lekker ontspannen bent, ga je in het kamertje in je hoofd creren en kijkt of alles is zoals het voor jouw fijn en veilig, enz vindt. In dat kamertje staat een projectiescherm met in grote letters jouw favoriete voornemen. En alles wat daarbij hoort. Stel je hebt gekozen voor niet meer roken. Je zet dan niet op het scherm.. niet roken.. maar ROOKVRIJ ,geen ontkenningen dus maar het resultaat. Daaromheen zie een lege tafel, met b.v. jouw aller fijnste boek, bloemen en/of een paar mooie voorwerpen, alles schoon en lekker ruikend, dat soort dingen. Zoek naar de dingen die jij ziet als de bevestiging van een huis waar niet word gerookt en zoals jij het het allerliefste zou willen hebben.

Nu ga je er een alternatief bij zetten, b.v. een stapel nieuwe boeken die je gekocht hebt van het geld wat nu over is. Of die leuke cursus die je altijd al graag hebt willen doen of iedere week een sauna bezoek. Bedenk en voel wat voor jouw erg fijn is, het allerfijnste wat je kan bedenken om als vervanging te kiezen, te hebben of te doen. Zet dat alles om en rond het resultaat van ROOKVRIJ, neem het alles goed in je op en voel of dit het is wat je echt wilt en anders verander je net zolang tot het helemaal te gek voelt.

Dit beeld stop je op drie plaatsen. Ten 1e laat je het in dat kamertje in je hoofd, zodat je iedere keer wanneer je aan je voornemen denk, je dat scherm ziet er dat weer even in je op kan nemen. Ten 2e stop je het in je maag, je 3e chakra, je neemt het zo op in je wilskracht, in je eigenwaarde, en neem je voor, dit s'avonds, wanneer je bijna slaapt even daar te voelen. Dat kan in het begin een rot gevoel zijn, maar dat is de weerstand die je voelt, dat gaat iedere keer beter. Tenslotte doe je dat hele beeld ook in een wolk en die stuur je het raam uit het universum in. Zie die wolk tussen de sterren verdwijnen naar een plaats of een planeet waar grote krachten zijn. Je weet nu waar je ze hebt opgeslagen en je kunt ze zo oproepen. Dat doe je dan ook, iedere dag, 3 weken lang, geen dag overslaan. Zo programmeer je het in je systeem.

Terug