Oefening 2

Wanneer je iets met je eigen veiligheid wilt doen, omdat je je niet veilig voelt of niet weet hoe je daar mee om moet gaan, zijn deze en de 1e oefening over veiligheid zeer aan te bevelen. Neem ook de 1e oefening en doe ze na elkaar.

Neem de tijd en ga je instellen met de basis oefening, doe dat altijd om je rustig en gegrond te maken. Hoe intensiever je de basis doet hoe sterker het resultaat zal zijn. Ik ga er dus vanuit dat je voldoende tijd hebt genomen om je goed in te stellen.

Stap in de trein terug in de tijd. Je stelt je voor dat deze, misschien oude trein, je terug rijdt naar je jeugdjaren. Terug naar de jaren onder de 10 jaar. Je ziet van alles voorbijgaan van je leven en de trein stopt pas op een punt waar jij je veilig voelde. Misschein was het een plek om te ontkomen aan allerlei dingen in je jeugd waar je niet mee om kon gaan. Waarschijnlijk een plaats waar je tot jezelf kon komen. Een plek waar je veilig jezelf kon voelen, zonder bang te zijn, zonder gestoord te worden. Voel hoe het daar is. Probeer alle details te zien, te horen en te voelen. Wat is het wat je het veiligheidsgevoel geeft. Welke dingen werken daaraan mee. Kijk, luister en voel en neem alles in je op. Daar voel je je, misschien tijdelijk, veilig. Daar op die plek sluit je je ogen en ga je in een sprong naar het Nu.

Je ogen blijven gesloten maar je weet je hier en nu. Je voelt al die dingen en geluiden om je heen en je gaat zo, met deze inzet, naar een plek in het nu waar je deze dingen ook kunt vinden. Misschien doe je dat al, die plek zal er zeker zijn, ook nu. Ga naar die plek in het nu of waar je dit kunt creëren. Wanneer je die plek hebt gevonden , haal je alle fijne dingen van toen erbij. Al die geluiden, alles wat het tot een veilige plek maakte. Alle nare of vervelende dingen die daaraan vast zaten laat je los. Doe ze in een wolk en stuur die het universum in en laat hem in millioenen stukjes uit elkaar ploffen.

Nu heb je een nieuw aangevulde, schone , veilige plek gecreëerd. Een plek die iedere keer vele malen fijner gaat voelen omdat je hem bewust verbindt met een oud veiligheidsgevoel zonder de pijn die daaraan verbonden was. Wanneer je daar bent en je verbindt je met dat oude, maar schone, beeld, zul je er veel meer uit kunnen halen. Je niet alleen veilig voelen maar ook lekker en tevreden en gelukkig.

Terug